Årdal bibliotek

Historiedidaktikk: en håndbok for studenter og lærere
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Historiedidaktikk: en håndbok for studenter og lærere
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.8 LUN
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • «Historiedidaktikk» regnes for å være en klassiker for alle som er eller skal bli historielærere. Den er bygget opp i tre deler. Del 1 tar for seg historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstår og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg i både Norge og internasjonalt. I del 2 tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag, tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet, og er bokens metodedel. Tredje og siste del inneholder et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som konkretiserer og eksemplifiserer del 1 og del 2. Boken retter seg primært mot lærerstudenter i grunnskolelærer- og lektorutdanningene. Dette er 5.utgave av boken og er oppdatert i tråd med endringer i rammeverket for historiefaget og ny historiedidaktisk forskning. 1. utg. 2003 med tittel: Historiedidakktikk for klasserommet Har bibliografi, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-02614-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002077pam  22002771  4500
*00182197
*008160113                a          00nob 2
*015  $a0462379$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02614-5$bh.$cNkr 499.00
*08201$a372.89$zh$223/nor
*090  $c372.8$dLUN
*100 0$aLund, Erik$d1936-$jn.$0(NO-TrBIB)90095490
*24510$aHistoriedidaktikk$ben håndbok for studenter og lærere$cErik Lund
*250  $a5. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2016
*300  $a417 s.$bkol. ill.
*503  $a1. utg. 2003 med tittel: Historiedidakktikk for klasserommet
*505  $aHar bibliografi, noter, register
*520  $a«Historiedidaktikk» regnes for å være en klassiker for alle som er eller skal bli historielærere. Den er bygget opp i tre deler. Del 1 tar for seg historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstår og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg i både Norge og internasjonalt. I del 2 tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag, tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet, og er bokens metodedel. Tredje og siste del inneholder et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som konkretiserer og eksemplifiserer del 1 og del 2. Boken retter seg primært mot lærerstudenter i grunnskolelærer- og lektorutdanningene. Dette er 5.utgave av boken og er oppdatert i tråd med endringer i rammeverket for historiefaget og ny historiedidaktisk forskning.
*650 1$aHistorie$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.89$2bibbi$41114707$9nor
*650 2$aHistorie$xUndervisning$1907.1$2bibbi$41114706$9nor
*74000$aHistoriedidakktikk for klasserommet
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/01471263-2584-4031-8b8c-b38768555afe/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/01471263-2584-4031-8b8c-b38768555afe/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=549856&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Årdal bibliotek372.3