Forfatter
Tittel Historiedidaktikk: en håndbok for studenter og lærere
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter «Historiedidaktikk» regnes for å være en klassiker for alle som er eller skal bli historielærere. Den er bygget opp i tre deler. Del 1 tar for seg historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstår og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg i både Norge og internasjonalt. I del 2 tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag, tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet, og er bokens metodedel. Tredje og siste del inneholder et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som konkretiserer og eksemplifiserer del 1 og del 2. Boken retter seg primært mot lærerstudenter i grunnskolelærer- og lektorutdanningene. Dette er 5.utgave av boken og er oppdatert i tråd med endringer i rammeverket for historiefaget og ny historiedidaktisk forskning.
1. utg. 2003 med tittel: Historiedidakktikk for klasserommet
Har bibliografi, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002077pam 22002771 4500
*00182197
*008160113 a 00nob 2
*015 $a0462379$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02614-5$bh.$cNkr 499.00
*08201$a372.89$zh$223/nor
*090 $c372.8$dLUN
*100 0$aLund, Erik$d1936-$jn.$0(NO-TrBIB)90095490
*24510$aHistoriedidaktikk$ben håndbok for studenter og lærere$cErik Lund
*250 $a5. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2016
*300 $a417 s.$bkol. ill.
*503 $a1. utg. 2003 med tittel: Historiedidakktikk for klasserommet
*505 $aHar bibliografi, noter, register
*520 $a«Historiedidaktikk» regnes for å være en klassiker for alle som er eller skal bli historielærere. Den er bygget opp i tre deler. Del 1 tar for seg historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstår og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg i både Norge og internasjonalt. I del 2 tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag, tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet, og er bokens metodedel. Tredje og siste del inneholder et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som konkretiserer og eksemplifiserer del 1 og del 2. Boken retter seg primært mot lærerstudenter i grunnskolelærer- og lektorutdanningene. Dette er 5.utgave av boken og er oppdatert i tråd med endringer i rammeverket for historiefaget og ny historiedidaktisk forskning.
*650 1$aHistorie$xUndervisning$0før- og grunnskolen $1372.89$2bibbi$41114707$9nor
*650 2$aHistorie$xUndervisning$1907.1$2bibbi$41114706$9nor
*74000$aHistoriedidakktikk for klasserommet
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/01471263-2584-4031-8b8c-b38768555afe/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/01471263-2584-4031-8b8c-b38768555afe/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=549856&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening