Årdal bibliotek

Anerkjennelse i skolen: en forutsetning for læring
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Anerkjennelse i skolen: en forutsetning for læring
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.1 JOR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • Skolehverdag kan for mange elever oppleves som lite meningsfull repetisjon av kunnskap de blir servert fra tavlen. Læreplanreformen Fagfornyelsen, som trer i kraft fra skolestart 2020, tar sikte på en elevaktiv undervisning som en måte å styrke motivasjon og lærelyst. For å få til en vellykket læreplanreform, mener forfatter Arne Nikolaisen Jordet at annerkjennelse av elever må vektlegges, og viser til annerkjennelse som det mest grunnleggende psykologiske behovet for mennesket. Med bakgrunn i anerkjennelsesteori, gir boken konkrete eksempler på hvordan dette kan inngå i skolehverdagen, og hvor bestemmende dette kan være for elevens sosiale og faglige utvikling. Omtalen er utarbeidet av BS.
ISBN
  • 978-82-02-60318-2
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001846pam  22002411  4500
*00181509
*008200319                a          00nob 2
*015  $a0584058$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-60318-2$bheftet$cNkr 499.00
*08201$a372.13$zh$223/nor
*090  $c372.1$dJOR
*100 0$aJordet, Arne Nikolaisen$d1953-$jn.$0(NO-TrBIB)1097399
*24510$aAnerkjennelse i skolen$ben forutsetning for læring$cArne Nikolaisen Jordet
*250  $a1. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020
*300  $a410 sider$billustrasjoner
*520  $aSkolehverdag kan for mange elever oppleves som lite meningsfull repetisjon av kunnskap de blir servert fra tavlen. Læreplanreformen Fagfornyelsen, som trer i kraft fra skolestart 2020, tar sikte på en elevaktiv undervisning som en måte å styrke motivasjon og lærelyst. For å få til en vellykket læreplanreform, mener forfatter Arne Nikolaisen Jordet at annerkjennelse av elever må vektlegges, og viser til annerkjennelse som det mest grunnleggende psykologiske behovet for mennesket. Med bakgrunn i anerkjennelsesteori, gir boken konkrete eksempler på hvordan dette kan inngå i skolehverdagen, og hvor bestemmende dette kan være for elevens sosiale og faglige utvikling. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aUndervisningsmetoder$0før- og grunnskolen$1372.13$2bibbi$41121440$9nob
*85641$aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/03bb6e2b-4b74-4f39-a225-cc1a001a008d/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/03bb6e2b-4b74-4f39-a225-cc1a001a008d/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*900 0$aNikolaisen Jordet, Arne$zJordet, Arne Nikolaisen$9nor
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=618169&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til fjernlån) Årdal bibliotekSTAB