Forfatter
Tittel Samtaler om bildebøker i barnehagen: en vei til opplevelse, lek og meningsskaping
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseropplevelsen og fører til gode samtaler. Det legges vekt på lesing av barnebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Hva fremkaller ord og bilder i leserne? Forfatteren tar utgangspunkt i fem barnebøker og viser hvordan barn skaper en ny tekst av sine tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00152905
*008 a 00nob 2
*015 $a0472536$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02466-0$bh.$cNkr 369.00
*08201$a372.452$zh$223/nor
*090 $c372.45$dSOL
*09900$c0390.90$d160609$gNOK$pEAA$u160321$xA
*100 0$aSolstad, Trine$d1961-$jn.
*24510$aSamtaler om bildebøker i barnehagen$ben vei til opplevelse, lek og meningsskaping$cTrine Solstad
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300 $a165 s.$bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, register
*520 $aDenne boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseropplevelsen og fører til gode samtaler. Det legges vekt på lesing av barnebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Hva fremkaller ord og bilder i leserne? Forfatteren tar utgangspunkt i fem barnebøker og viser hvordan barn skaper en ny tekst av sine tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aHøytlesing $0før- og grunnskolen$1372.452$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening